viernes, 17 de diciembre de 2010

EGOERA EZBERDINAK

Atal honetan edozein ikastetxetan aurki genitzakeen egoerak identifikatu eta zerrendatu dira. Egoera bakoitzean erabiliko zen tutoretza mota ( indibiduala, taldekoa, familiarra,...)aipatu ezezik, tutoretza bakoitzaren helburuak ere adieraziko dira.
1.- Egoera: eskolako materialaren lapurreta

Parte hartzaileak: irakaslea + zuzendaria + guraso + ikasle
Helburua: berriro ez lapurtzea, lapurtutakoa bueltatzea eta lapurretaren zergaitia jakitea

2.- Egoera: ikaskidea jo (kasu puntuala)

Parte  hartzaileak: irakaslea + 2 ikasle
Helburua: beraien arteko arazoa konpontzea

3.- Egoera: irakasleari errespetu falta

Parte hartzaileak: irakaslea +  ikasleak
Helburua: jatorria bilatu

4.- Egoera: ikaslearen jarrea orokorrean (ikaskideekin, irakasleekin, ikastetxeko langileekin,...)
Parte hartzaileak: irakasle burua +  ikaslea
Helburua: arazoaren jatorria bilatu

5.- Egoera: azterketen errebisioa
Parte hartzaileak: irakaslea +  ikaslea
Helburua: akatsak berrikusi eta zuzendu

6.- Egoera: ikaslearen jarrera aldaketa
Parte hartzaileak: irakaslea +  ikaslea
Helburua: arazoaren jatorria ezagutu

7.- Egoera: bulling kasua
Parte hartzaileak: psikologo+  ikaslea
Helburua: bulling kasua antzeman

8.- Egoera: anorexia/bulimia
Parte hartzaileak: psikologo+  ikaslea
Helburua: anorexia edo bulimia kasua antzeman

9.- Egoera: puntualitate falta
Parte hartzaileak: irakasle +  ikaslea
Helburua: zergaitia eta honen garrantzia

10.- Egoera: ikasleak irakasle baten autoari gurpilak zulatu dizkio
Parte hartzaileak: zuzendari + irakasle +  ikaslea + guraso
Helburua: zergaitia jakin, gurpil berriak ordainarazi eta berriro gerta ez dadin pausoak eman

11.- Egoera: emozioak kudeatzeko arazoak ditu
Parte hartzaileak: irakaslea + ikaslea
Helburua: jatorria aurkitu eta emozioak kudeatzen irakatsi

12.- Egoera: mutilak nesken aldageletara sartu dira
Parte hartzaileak: irakaslea + ikasle guztiak
Helburua: intimitatea errespetatzen irakatsi

13.- Egoera: ikaslea ikastetxean trapitzeatzean harrapatu dute
Parte hartzaileak: ikasle +  irakasle + guraso + zuzendari
Helburua: delituaren garrantziaz konturatu

14.- Egoera: ikaslearen higiene falta
Parte hartzaileak: irakasle +  ikasle
Helburua: higienearen garrantzia ulertarazi

15.- Egoera: ikasgelan irain sexistak erabili neskekin
Parte hartzaileak: ikasle guztiak +  irakaslea
Helburua: neska-mutilen arteko aukera berdintasuna indartu

16.- Egoera: ikasliburuak behar bezala ez zaintzea
Parte hartzaileak: ikasle guztiak +  irakaslea
Helburua: ikas materialaren garrantzia ulertarazi

17.- Egoera: ikasleak ez dira ikasgelan euskaraz aritzen
Parte hartzaileak: ikasle guztiak +  irakaslea
Helburua: euskararen garrantzia ulertarazi eta nolako altxorra daukaten ikustarazi

18.- Egoera: jangelan janaria botaka aritzen dira ikasleak
Parte hartzaileak: ikasle guztiak + jantokiko begiralea
Helburua: janariak duen garrantzia konturarazi eta zikindutakoa garbiarazi

19.- Egoera: ikasleak irakaslearen irudi konprometituak interneten zabaldu ditu
Parte hartzaileak: ikaslea +  irakaslea + zuzendaria
Helburua: intimitatearen garrantzia ulertarazi eta interneten arriskuak erakutsi

20.- Egoera: ikasle bat saiatzen da baina ez du ikasgaia gainditzea lortzen
Parte hartzaileak: ikasle + irakaslea
Helburua: horrela jarraituz gero lortuko duela esan eta ordura arte eginiko lana nolabait ere saritu

Jarraian azaltzen den errubrikaren bidez, tutoretza mota ezberdinak (helburua eta parte hartzailea) balora daitezke.



Itemak        Nota    

10


7

5

3

0

Kopurua (%30)

20 ≤ x

10 ≤ x < 20

5 ≤ x < 10

1 < x <5
Egin gabe edo
Kopiatuta


Helburu egokiak
(%40)

%100


%100 > x ≥ %70

%70 > x ≥ %50

%50 > x > 0
Egin gabe edo kopiatuta

Parte hartzaile egokiak (%30)


%100

%100 > x ≥ %70

%70 > x ≥ %50

%50 > x > 0
Egin gabe edo kopiatuta

Errubrika erabiliz, proposatutako tutoretza kasu ezberdinak hurrengo nota merezi duela kontsideratu da:
   - kopuruak: 10.     Helburu egokiak: 7.   eta  Parte hartzaile egokiak: 7
   - Beraz, guztira: 7,9

No hay comentarios:

Publicar un comentario