jueves, 7 de octubre de 2010

3.- Zein da irakaslearen funtzioa eskola anarkista batean?


Eskola anarkista batean parte hartu nahi duen irakasle orok, analisi, gogoeta eta autokritika sakon bat egin behar du (barne erreboluzio moduko bat) bere barnetik konpetibitatea ezaba dezan eta imajinazio, sormen eta gogoetari tokia utziz. Behien pauso hori emanik, irakasle baten zereginak anitzak dira, hala nola:

-Ikasle bakoitza, bere borondatez, bere burua hezteko gai izaten laguntzen du irakasleak.

-Irakasleak ez du arau edo metodo jakin bat aplikatu behar, gaizki egitearen bitartez ikasten dela irakatsi behar du.


-Irakasleak ikasleari erraztasunak eman behar dizkio bere ikasketa prozesua berak bizi dezan, ikasle bakoitzari berea, eta ikasle bakoitzaren arabera.

-Irakasleak mugitzeko, aukeratzeko, erabakiak hartzeko eta erlazionatzeko askatasuna emango die ikasleei, askatasun aukera hauek adinaren arabera eta ikaslearen heldutasunaren arabera hartuz joango dira. Horretarako ariketak bultzatuko ditu, txikienen kontradikzio, blokeo, dependentziak etab. erabiliz material didaktiko bezala.

-Irakasleak informazioa bultzatuko du, ez erantzunik, ikasleak arrazoitze bidearen bidez soluzio logiko batetara hel daitezen.

-Irakasleak ikaslearekin egon behar du, ez ikaslearentzat.

-Ikaslearen erantzukizunak eta askatasuna garatzeko, ikaslearen beharrak ustiatzea komeni da, kanpoko erantzunekin ito gabe, ikasleari bere bidea egin dezan utziz.

-Ikasleek barneko kuriositate, potentziala eta ezagutzen ez dituzten esperientziak bizitzen lagundu beharko die irakasleak.

-Ez du ikaslearekin identifika behar, ezta ikaslearen desio eta eskakizunetara makurtu behar ere. Irakasleak ikaslearen sentimendu eta beharrak ulertzen  jakin behar du eta kurtsoan zehar sortzen diren tentsioak ezeztatzeko gai izan behar du.

-Naturaltasunez jokatzen irakatsi behar die ikasleei beren erlazioetan.

-Ez da irakaslearen lana ikasleak lortutako askatasun maila neurtzea, horretarako ikaskideak daude.

-Irakasleak ez du autoritatea ezarri behar, arazoak asanblean hitz eginez konpontzen saiatuko da. Horretarako errespetua, parte-hartzea, entzun eta erantzuten jakitea, asanbladako erabakiak onartzen jakitea etab. bultzatuko  du. Asanbleatan gutxiengoak errespetatzen ere irakasten da, beti ez baitu gehiengoak irtenbide edo erantzunik zuzenena.

-Ikasle bat mundu bat denez, irakasleak gai izan behar du metodologia aldaketa azkar bat egiteko ikasletik ikaslera, hau da, ez du bide edo estrategia bakar bat segitu behar, malgutasunez jokatu behar du eta erabakiak azkar hatzen jakin.

-Joko kooperatiboak bultzatuko dira, hau da, elkarren artean konpetibitatea bultzatzen ez duten jokoak.



1935 - 1950. urteen artean Argentinan (Rosario iparraldean) funtzionatu zuen SERENA ESKOLAri buruzko bideo interesgarria:



Irakasle izateko ikusi beharreko bideoa: ikasleak irakasleari gutuna:


1 comentario:

  1. Zorionak egindako lanagatik.

    Googleen jarri "hezkuntza anarkista" -Komillak barne- eta ikusi nortzuk daude hasieran !!!

    ResponderEliminar