martes, 9 de noviembre de 2010

1go galdera: Zer dira giza abileziak?

Caballo-k 1986. urtean esan zuen bezala: "giza abileziak pertsona batek dituen jokabideei esaten zaie non erlazio pertsonaletan desioak, sentimenduak, hiritziak eta eskubideak azaltzeko abilezia berezia duen, besteen hiritzia errespetatuz eta sortu daitezkeen arazoak errestasun osoz konpontzen dituelarik."


Giza abileziak ez badaude ongi garatuak, normalki beste pertsonekiko erlazioetan arazoak sortzen dira, eta honenondorioz frustazioak eta atsekabea sortzen dira.

Komunikatzeko hiru era nagusi daude:
  1. Oldarkorra edo erasokorra: honek amorrua sortzen du eta bakardadea sortzen du.
  2. Pasiboa: beldurrak sortzen du eta komunikazio txiroa  eta komunidadeak galtzea sortzen du.
  3. Asertiboa: arazoak eraginkortasunez konpontzea ekartzen du
Pertsona batzuk bere izateko eragatik, giza abileziak oso garatuak dituzte, baina horrek ez du esan nahi beste guztiek giza abileziak ezin dituztenik garatu. Esperientziaren eta ariketa berezien bidez, abilezia hauek garatuz joan ohi da gizakia, bere bizitzan zehar gizarte erlazioetan suertatuko zaizkion arazoak eraginkortasun handiagoarekin konpontzeko.


Helburuak:
  • Ikasle edo haurrei erraminta ezberdinak irakatsi gelako gatazkak konpontzeko.
  • Ikasleei egoera gatazkatsuen aurrean, behaketa eta azterketaren garrantziaz kontura arazi.
  • Ikasleei  komunikazio gaitasunak irakatsi, hala nola: modu eraginkor batean entzuten irakatsi, sentimentuak azaleratzeko gai izaten irakatsi eta asertibo izaten irakatsi.
  • Ikasleen arteko harremanak nola hobetu irakatsi.
  • Etab. luze bat.
Helburu hauek praktikara eramateko metodologia praktiko bat bultzatuko da non ikasleak parte hartuz ikasi duen.



Metodologia:

Metodologia hiru bloke edo ataletan banatzen da non:
  1. Nolakoak gara. Ni neu eta besteak.
  2. Nola erlazionatzen gara.
  3. Taldeko bizitza.

Nolakoak gara. Ni neu eta besteak.

Haurrak bere buruaz duen perzepzioa, ez da berak orainean bizi duenarena soilik, baizik eta bere iraganeko historiak garrantzi handia du eta etorkizunerako dituen perspektibak ere garrantzizkoak dira, bere irudiaz beste pertsonengandik nola jasotzen duen ere oso garrantzizkoa da. Haurrak biziko dituen onarpen eta gaitzezpenek ere haurraren garapenean faktore garrantzitsua izango dira.
Hori dela eta honako puntu hauek lantzea oso garrantzizkoak dira:
  • Autoestima.
  • Gatazken konponketa.
  • Giza abileziak landu, bakoitzak bere buruaz duen inpresioa eta besteegandik jasotzen duena hobetu dadin, gure burua onartzen ikasi dezagun eta besteekiko tolerantzia bultzatzeko eta azkenik komunkatzeko gaitasunak garatu.
Puntu hau lantzeko interesgarria litzateke fitxa ezberdinak lantzea.


Nola erlazionatzen gara.

Pertsonen arteko erlazioak, pertsona batek bestearengan interesa pizten zaionean sortzen da.
Puntu hau lantzeko, pertsonn arteko afektibitate loturak bultzatzea komeniko litzateke.


Taldeko bizitza

Taldeak konpartitzen dituzten kultur ekintza jakin batez sortu ohi dira eta identitate eta sentimendu komunak dira taldeen berezitasun nagusia. Haurrak taldean daudenean segurtasunean eta estabilitatean irabazten dute, baina honek beste alderdia ere badu, marginazioa ere eman daiteke, pertsona bat taldean oanrtua ez denean.
Atal hau lantzeko landubeharrekoak honako hauek dira:
  • Elkarrizketa, tolerantzia eta kooperazioren garapena bultzatu.
  • Beste talde edo ohituren aurrean errespetua bultzatzen irakatsi.
  • Role-playing-a, errefortzu positiboa, etab. landu.


No hay comentarios:

Publicar un comentario